Obsługa klienta przez czat.

24 kwietnia 2015

czatWedług analityków wykorzystanie czatu w obsłudze klienta wzroście w przeciągu roku o 90%. Na całym świecie! Czat wyprzedził aplikacje mobilne i telefony stając się najlepszym kanałem komunikacji w działach obsługi klienta, sprzedaży produktów i usług oraz obsługi reklamacji. Jaka jest tego przyczyna?

Przyczyn jest kilka. Po pierwsze czat umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym. Sprzyja to podtrzymaniu zainteresowania klienta produktem lub usługą, dzięki czemu z sukcesem udaje się zamknąć transakcję sprzedaży. Oczekiwanie na maila z odpowiedzią ze strony firmy na pytania dotyczące produktów może zniechęcać a nawet doprowadzić do rezygnacji z chęci zakupu. Po drugie klienci lubią czat. W ich odczuciu ma bardziej osobisty charakter niż korespondencja e-mailowa. Jednocześnie jest mniej absorbujący niż rozmowa telefoniczna. Podczas czatu klient może przeglądać inne strony, porównywać ceny u konkurencji, poszukiwać zamienników, lub zwyczajnie…. siedzieć na portalu społecznościowym. W przypadku firm zwiększa się znacznie wydajność pracy. W jednym z biur turystycznych w naszej stolicy biuro turystyczne odnotowało wzrost sprzedaży o ponad 35%. I to zaledwie od roku od wprowadzeniu w sprzedaży czatu. Sprzedaje się wszystko – od ofert na konferencje w górach – do ofert na wczasy z dziećmi. Kontakt z klientem poprzez czat staje się „must have”.

 

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.