Marka firmy rodzinnej.

6 marca 2014

O znaczeniu marki nikogo nie trzeba przekonywać. O marce, która cieszy się niesłabnącą renomą i zaufaniem marzy każda firma. Fajnie. Pojawia się jednak pytanie „jak to osiągnąć”? Firmy rodzinne są dość specyficzne pod tym kontem.
Niejednokrotnie nazwa firmy szyldowana jest nazwiskiem rodziny, a logo zawiera element dla niej charakterystyczny. To zobowiązuje. Jeśli firmujemy coś swoim własnym nazwiskiem to wola do badania o dobre imię marki jest ogromna. Szczególne znaczenie ma zadowolenie klientów, którzy swoje opinie o firmie przenoszą na opinię o całej rodzinie. Fakt, że klient wie, iż dane przedsiębiorstwo jest rodzinne bardzo ułatwia sprawę w przypadku kształtowania pozytywnego wizerunku marki. Klient nie znając produktów i usług firmy patrzymy na nią przez pryzmat pewnego stereotypu. To nie ogromna korporacja, dla której jestem zupełnie anonimowy i obojętny. Ta firma powinna dbać o swoich klientów! Niejednokrotnie (w przypadku małych czy średnich firm) klienci znają osobiście lub kojarzą właściciela. A to jeden z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie zaufania i przywiązania klienta do marki. Przykład: niewielki pensjonat czy gospodarstwo agroturystyczne prowadzone przez małżeństwo, cieszy się wielkim obłożeniem przez cały rok. W odczuciu klientów nie planują oni  zakupu atrakcyjnego pakietu „Majówka w górach” tylko jadą do państwa X lub Y na weekend lub wakacje z dzieckiem.

 

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.