Logo obiektu szkoleniowo-konferencyjnego ? cz.2

12 marca 2013

Witamy w drugiej części artykułu poświęconego logotypom firm szkoleniowo-konferencyjnych. W tej części, wszystkim zainteresowanych tematem, przybliżmy najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu logotypu oraz  doradzimy jak ich uniknąć.

Unikaj chaosu i bałaganu

Jak wspominaliśmy w pierwszej części artykułu logo to wizytówka Twojej firmy, wszystkiego czym jest i co sobą reprezentuje. Logo powinno wyróżniać firmę na tle jej konkurencji, lecz nie może być  zbyt agresywne i „krzyczeć” do klienta. Nie może być również zbyt kontrowersyjne. Co prawda takie logo zwróci uwagę otoczenia na Twój obiekt, ale w dłuższej perspektywie czasu może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego uważaj na dobór kolorów, czcionki czy grafiki. Ma być przejrzyście, czytelnie i przemyślanie.

Nie idź na łatwiznę

Dokładnie przemyśl każdy element loga. Poświeć na to mnóstwo czasu, a jeśli trzeba zatrudnij do jego zaprojektowania specjalistów. Pamiętaj, że jest to długoterminowa inwestycja. Najgorsze co można zrobić to pójść na skróty i wybrać clip art. To zbyt łatwe do podrobienia. Nigdy też nie wolno Ci skopiować choćby fragmentu logotypu innej firmy. Pamiętaj, że są one chronione i możesz za taką kradzież słono zapłacić. Po drugie Tobie samemu ciężko będzie opatentować logotyp zbyt zbliżony do firmy konkurencyjnej.

Unikaj schematów

Obiekt szkoleniowo-konferencyjny nie musi w swoim logo zawrzeć jedynie przekazu związanego z organizację spotkań biznesowych. Można postarać się pokazać inne swoje atuty. Jakie? Może obiekt jest ciekawie zlokalizowany np. hotel w górach. Może w swojej ofercie ma wczasy z dziećmi czy pobyty weekendowe typu długi weekend majowy.  Nie zamykajmy się jedynie na stare, utarte schematy! Stwórz coś oryginalne, coś tylko Twojego!

A wydawałoby się, że zaprojektowanie tak małego czegoś jak logo jest dziecinnie proste… 🙂

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.