Logo obiektu szkoleniowo-konferencyjnego – cz.1

12 marca 2013

Wiele obiektów szkoleniowo-konferencyjnych nie przywiązuje należytej uwagi do swojego logotypu, co jest dużym błędem. Dlaczego? Twoje logo to wizytówka Twojej firmy, wszystkiego czym jest i co reprezentuje. Dobre i przemyślane logo tworzy profesjonalny wizerunek firmy. Sprawia, że patrząc na nie klient przywołuje w głowie pozytywne skojarzenia z firmą i jej produktami. Logo pozwala się wyróżnić!

 

Jakie logo?

W marketingu i reklamie wyróżnia się trzy podstawowe typy logotypów. Pierwszy z nich opiera się o oryginalną czcionkę. W nietypowy sposób napisana nazwa firmy zawsze się sprawdza! Logo nie tylko kojarzy się z danym obiektem szkoleniowo-konferencyjnym, ale także utrwala w głowie klienta jego nazwę. Drugi typ to loga-ikonki, które w dosłowny sposób prezentują to czym się zajmuje firma. W przypadku obiektu szkoleniowego i konferencyjnego może być to np. miniaturowa sala konferencyjna. Trzeci typ to logotypy zupełnie abstrakcyjne, składające się z nietypowego symbolu graficznego. Nie zależnie od tego jaki typ logotypu wybierzesz musisz pamiętać, że logotyp jest bezwartościowy jeśli nie będzie oddawał tego czym zajmuje się firma i jaka jest jej misja. Poprzez logo możemy przekazać nie tylko fakt, że organizujemy spotkania biznesowe, ale także to że jesteśmy profesjonalistami  w branży i dążymy do maksymalnego zadowolenie klienta.

Podglądanie konkurencji

Zanim zaczniesz prace nad swoim logotypem warto przyjrzeć się logotypom innych firm z branży szkoleń i konferencji. Czerp pomysły, stawiając jednak nacisk na to by Twój logotyp wyróżniał Cie na tle innych. Powielanie jest nieopłacalne i karalne. Pamiętaj, że logo zawsze jest patentowane. Jeśli Twój obiekt obok klientów biznesowych ma również sporą grupę klientów indywidualnych, dla których organizujecie np. wakacje z dzieckiem, to możesz przyjrzeć się również obiektom typowo hotelarskim.  Być może połączenie tych dwóch skrajnie różnych sfer Twojej działalności da zaskakująco dobry efekt.

Przekaz jest najważniejszy

Pamiętaj logo ma być  rozpoznawalnym znakiem firmowym dla wszystkich klientów obiektu. Zarówno dla tych, którzy wybierają hotel w górach na konferencje w górach, jak i dla tych którzy chcą spędzić w nim wakacje. Dlatego koniecznie skup się na przekazie.

W kolejnej części poruszymy inne kwestie związane z logotypami firm szkoleniowo-konferencyjnych.
Zapraszamy!

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.