Event – co to jest?

27 sierpnia 2015

Od kilku lat słowo event jest popularne i powszechnie używane w języku biznesowym. Problem w tym, że nie ma polskiego odpowiednika dla tego angielskiego słowa. Co więcej nie stworzono jeszcze oficjalnej definicji tego słowa. I tak każde działanie firmy czy osób indywidualnych określane jest hucznie słowem „event”.
Osoby pracujące w firmach eventowych  lub zawodowo zajmujące się tym tematem mają zazwyczaj jasno sprecyzowane wyobrażenie co do znaczenia tego słowa. W przeciwieństwie do klientów, których obsługują. Około 90% nie rozumie tego słowa i nie wie czym ma być ich event. Najczęściej wiedzą, że chcą zorganizować imprezę firmową, która ma coś uczcić. W czym tkwi problem? Być może słowo event ma tak szeroki zakres, że ciężko ując je w jednych ramach. To co dla jednych predysponuje do miana eventu dla innych już nim być nie musi.

Jak radzą sobie z tym problemem agencje eventowe? Drogi są dwie. Można spróbować naprowadzić klienta na odpowiedni tor myślenia o evencie lub przyjąć jego wyobrażenia i je zrealizować. Najczęściej kończy się na drugim wariancie.

Specjaliści z branży podjęli się zdefiniowania słowa „event”.  Definiują je jako „coś specjalnego”, a nawet  „wykraczającego poza codzienne doświadczenia”. Nie jest to szczegółowa definicja encyklopedyczna. W takim przypadku bowiem eventem może by nazwać zarówno nietypowy bo pracowniczy sylwester w górach jak i nietypową ze względu na miejsce konferencje w górach. Ale na dzień dzisiejszy nie ma innej.

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.